با ملکه الیزابت اول آشنا شوید ...
آريا1+5

                                   

الیزابت تودور یا ملکه الیزابت اول در سال ۱۵۳۳در کشور انگلستان به دنیا آمد.

 او دختر هنری هشتم بود .هنگامی که سه ساله شد مجلس انگلستان اعلام کرد که ازدواج هانری با آن بولین (مادر الیزابت )رسمی نبوده .آن بولین اعدام شد و به الیزابت مهر نامشروع بودن خورد.هنگامی که الیزابت به سن قانونی رسید کاری کرد که از نظر انگلیسی ها بدتر از نامشروع بودن بود. او پروتستان شد .این در حالی بود که در انگلستان همه به جز یک عده مردم فقیر و بی چیز کاتولیک بودند .

در سال ۱۵۵۸ هنگامی که ملکه ماری -خواهر ناتنی الیزابت - در بستر مرگ بود وصیت کرد که این خواهر ناتنی که هویتش هنوز معلوم نبود به جای او به تخت بنشیند

به این ترتیب در سال ۱۵۵۹الیزابت در کلیسای وست مینستر لندن تاج گذاری کرد.او ۲۵ ساله - بلند قد - مو طلایی و ظریف بود .در تمام انگلستان و اروپا کسی فکرش را هم نمی کرد که این موجود بتواند از رویارویی با هرج و مرج- فقر و ضعف نظامی که داشت انگلستان را از پا در می آورد سربلند بیرون بیاید . اما او بر خلاف ظاهرش سر سختی زیرکی و بی رحمی یک امپراتور را داشت . 

در حالی که بیش از نیمی از انگلیسی ها کاتولیک بودند پروتستان مذهب رسمی کشور اعلام شد .در ظاهر این طور بود که هر کس می تواند مذهب خودش را داشته باشد اما در واقعیت کاتولیک ها آزار و اذیت و حتی زندانی می شدند.

اوضاع به همین منوال می گذشت که پاپ به طور رسمی الیزابت را تکفیر و کاتولیک ها را به مقاومت در برابر او دعوت کرد الیزابت عقیده داشت که برای حفظ وحدت ملی کشور از هرج و مرج ناشی از اختلافات مذهبی ناچار است این کارها را انجام دهد .او شخصا به اطراف انگلستان سفر می کرد و با مردم از نزدیک گفت و گو داشت .

الیزابت در اصل آدم سرزنده و شادی بود و به تفریح علاقه خاصی داشت . او با دادن وعده ازدواج به پادشاهان و شاهزادگان توانست کشورش را سالها از جنگ و خونریزی حفظ کند .در سال ۱۵۸۷ پس از حمله کشتی های انگلیسی به اسپانیایی ها و اعدام ماری استوارت - ملکه اسکاتلند - در لندن اسپانیا و انگلستان وارد جنگی شدندکه ۱۰ سال طول کشید .

هنگامی که الیزابت ۶۵ ساله شد غائله جنگ با پیروزی ناوگان انگلیس پایان یافت.در این هنگام الیزابت دشمنانش را سر کوب کرده بود از کاتولیک ها زهر چشم گرفته بود وجانشینش را که جیمز ششم -پادشاه اسکاتلند- بود تعیین کرده بود جیمز از طرفداری پاپ دست برداشته بود و ملکه خیالش از این بابت راحت بود که انگلستان پس از او پروتستان باقی خواهد ماند .

سرانجام ملکه الیزابت در سال ۱۶۰۳ و در سن ۷۰ سالگی پس از سه روز سوختن در تب از دنیا رفت.

امضا:

انگلستان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

31 / 5 / 1391برچسب:, :: 12:28 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آريا1+5 و آدرس 51aria.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

با سپاس فراوان سران کشورهای۱+۵





نويسندگان